”Stay hungry, stay foolish!”

”Stay hungry, stay foolish!”

marți, 18 februarie 2014

Încerc...încerc....

Am avut parte de un week-end de plimbare și odihnă....Frumos afară...
Fina Buburuza  mi-a oferit o carte Rețete vegane fără foc, de Ligia Pop
Am ce studia...

Nu cred într-o modificare totală a obiceiurilor culinare, nu sunt adepta niciunui curent nutrițional, nici raw, nici vegan, dar sper să mă documentez și să mănânc cât mai variat, cu ingrediente cât mai sănătoase.

De o lună de când am început să mănânc în alt stil, un lucru este cert. Nu am mai cumpărat salamuri  pentru ” de dimineață”, ocolesc cu desăvârșire raionul de semipreparate. 
Încerc să înlocuiesc orezul cu meiul, mănânc multe semințe (ador semințele de cânepă), prepar mâncarea foarte puțin, mai ”al dente”... Nu este pe placul soțului dar îl dăm pe brazdă! În fond și la urma urmei, rezultatele contează. Și când vezi 1kg lipsă, o glicemie mai mică, îmi tresară inima de bucurie....mă ambiționează ... mă face să merg mai departe....

Prepar (și consum!!!) cu multă plăcere smoothie-uri de toate felurile, teoretic poți să pui orice (sfeclă roșie) dar dacă pui o banană amestecul devine absolut delicios. Mai am de ”umblat” la capitolul ”creieraș” adică acest smoothie să fie o masă delicioasă și să nu mai mănânc alte prostioare ”pe lângă”.

Pâinea este redusă drastic iar atunci când mănânc este ori pâine crocantă cu susan ori pâine făcută de mama, din făină 650 și tărâțe.

Cumpăr condimente de bază (sare, piper, boia, cimbru, etc) usuc toamna fel de fel de frunze aromate (mentă, pătrunjel, țelină, leuștean, etc) le râșnesc și îmi fac propriile amestecuri. Fără chimicale, fără prostioare. 
Încerc să mănânc puțin și bun. Zilele ”de încărcare” îmi doresc să fie cât mai rare și cât mai puține...

Deocamdată cam acestea sunt schimbările... Încerc...încerc...sunt la început... Am muuulte de învățat....

P.S. Astăzi mi-am făcut câteva analize... Au ieșit mai bune decât ultima oară...Colesterolul a scăzut cu vreo 60 de unități iar trigliceridele stau cumințele în intervalul de referință. 
Mare lucru!!!! Deci, TOT  ÎNAINTE!

2 comentarii: