”Stay hungry, stay foolish!”

”Stay hungry, stay foolish!”

duminică, 16 martie 2014

Turkish borek

Astăzi am stat și am bucătărit...am strâns material pentru câteva zile bune... spre încântarea mea dar sper că și a voastră...
Nu mă pot abține să nu postez o plăcintă, inspirată de plăcinta turcească (zic inspirată pentru că nu am folosit foile specifice, yufka, ci foile noastre de plăcintă).
Dar, deoarece umplutura e clar turcească, mi-am permis să o cataloghez chiar plăcintă turcească....

Ingrediente

1 kg brânză Feta
6 linguri iaurt
3 ouă
1 legătură pătrunjel
1 pachet de foi de plăcintă
ulei sau unt 

 Într-un castron fărâmițăm brânza cu degetele, apoi adăugăm 4 linguri de iaurt, 2 ouă și  pătrunjelul tăiat mărunt. Iată umplutura:

Întindem foile, le ungem bine, bine, cu ulei sau unt topit, apoi punem un brâu de brânză la marginea foii și rulăm.




Într-o tavă rotundă punem pe rând rulourile cu brânză, așezate în spirală...


 Deasupra turnăm o ”maioneză”  făcută dintr-un gălbenuș, ulei și celelalte 2 linguri de iaurt.

Lasăm la cuptor să se coacă în tihnă...vreo oră...
Este demențială.....se face relativ ușor...




Aveți grijă la ce fel de brânză Feta folosiți, a mea a fost ”o idee” sărată.

Adevărul e că turcii sunt ”tari” la capitolul bucătărie....mă gândesc cu nostalgie la această țară minunată...la marea mea dragoste, TURCIA....Și cu siguranță voi mai încerca și alte umpluturi (spanac, nucă, etc).

Eu m-am inspirat de aici.... prietenii mei virtuali care îmi înseninează diminețile.....

S-aveți spor și sănătate!

2 comentarii:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=GYgCGU4w2uo

    .."de-as fi pasare sa zbor..la tine as vrea sa vin"..o asa placinta,o asa blogeritza talentata !!! FELICITARI ! :)

    RăspundețiȘtergere